Écht goede content begint bij een sterk concept

Want al die gekopieerde onzin kennen we nu wel

Tijdens het inschrijven bij de KVK kreeg ik de vraag: ‘Concepting, wat is dat?’. Ja, goeie vraag. Het is inderdaad een nogal abstracte term. Ik ga het je uitleggen.

Jij hebt een strategie. Cool. En dan? Jouw strategie moet vertaald worden naar een verhaal. Jóuw verhaal. Het concept staat voor je bedrijf, merk of product in de communicatie. Het zet de toon op je website, socials en alle andere middelen. Met een goed concept raak je de juiste snaar bij je doelgroep, creëer je herkenbaarheid én onderscheid je jezelf van de concurrentie.

Van fris concept tot buitengewoon idee

Ja, daar zit een verschil tussen

Is een concept dan niet hetzelfde als een wild idee dat je zo - patsboem - ineens krijgt? Niet helemaal. Een concept legt uit wát je wilt doen, maar geeft de ruimte om nog in te vullen hóe je dat gaat doen. En de hoe, dat is dan weer het idee. De daadwerkelijke invulling van het concept en de uitvoering in de praktijk. Volg je het nog? Let me break it down for you: onder een sterk concept kunnen meerdere ideeën vallen en daar kun je dus uiteindelijk heel veel kanten mee op. Én maak je het verschil.

Nu hoor ik je denken: mooi verhaal, maar hoe kom ik op dat glorieuze concept? Ja, het zal je niet verrassen: bij mij dus. Want ik snap heel goed dat je er af en toe zelf gewoon niet op komt, de tijd je grootste vijand is en je nog duizend andere to do’s moet afronden of dat je soms net zo veel creativiteit hebt als een zwerfkei. En dat is helemaal niet erg. Want daar ben ik voor!

Waar kun je een creatief concept voor gebruiken?

Zo ontzettend veel

Conceptontwikkeling kun je voor een hele hoop gebruiken, de mogelijkheden zijn echt eindeloos. Oké, ik heb mijn best gedaan om je toch een paar voorbeelden te kunnen geven. Zo kun je creatieve concepten gebruiken voor:

  • Die ene vette campagne
  • Een briljante video voor je onderneming, product of dienst
  • Je socials, welk kanaal dan ook
  • Een grote lijn voor je branding
  • Het haakje voor je website
  • En nog zo veel meer
Studio Frenzy heeft genoeg creatieve ideeën voor jouw volgende project.

Hoe ik dat aanpak?

Ik heb zo mijn manier

De term concepting is net zo abstract als de aanpak. Want brainstormen kan ik alleen doen, maar ook samen. Op locatie, of digitaal. Het is maar net wat je fijn vindt. Uit een inspirerende brainstorm volgt een sterk concept. En daar blijft het niet bij. Want met mijn marketingervaring kijk ik naar het grotere geheel. Een concept hebben is stap één, maar welke ideeën volgen er en hoe pak je dat aan? Ik achterhaal tijdens een sessie altijd de reden achter je vraag. Daarbij denk ik altijd in het grote plaatje.

Yes!

Je hebt me weten te vinden, de belangrijkste stap. Ik heb je overtuigd met mijn woorden, daarom neem je snel contact met me op.

Digitaal kopje koffie

We plannen een afspraak in en maken digitaal kennis. We babbelen erop los. Jij vertelt me in geuren en kleuren wat je wensen en behoeften zijn, ik wat ik voor je kan betekenen. En ook nog wat over onze hobby's als daar nog tijd voor is.

An offer(te) you can't refuse

Hierna stuur ik je een offerte. Krabbel gezet? Dan plannen we de Zoom-meeting voor de brainstorm in, of ga ik zelf aan de slag.

Daar gaan we

De dag van de brainstorm is aangebroken. Na veel denken en schrappen, ontstaat er een sterk concept waar je mee verder kunt.

You've got mail

Ik verwerk de brainstorm en het concept in een overzichtelijk document. Nu ben jij aan zet. Je krijg standaard één correctieronde, waarbij je het concept beoordeelt. Klopt het wat ik heb uitgewerkt en ben je tevreden? In comments laat je het me weten.

Jij blij? Ik blij

Ik verwerk je correcties en lever je het definitieve concept op. Hiermee ga jij laten zien wie je écht bent en meteen hoe veel leuker je bent dan je concurrenten.

Dusss...

Wat gaat het worden?

Kies je voor saaie generieke content of gaan we samen aan de slag voor originele concepten?

(ik zou het wel weten, just sayin')

Gaan met die banaan
Algemene voorwaarden
Privacy & Cookies
Copyright 2023 Studio Frenzy
Algemene voorwaarden
Privacy & Cookies
© Copyright 2025 Studio Frenzy