Ik kan je een enorm levensverhaal vertellen over hoe mijn passie voor schrijven en storytelling way back gaat.
Dat begon met het volkladden van dagboek na dagboek, het in elkaar lijmen van minitijdschriften en het opnemen van de voorloper van de podcast door met mijn cassetterecorder buurtkinderen te ondervragen over hun favoriete snoep.
Maar eerlijk, niemand wil dit weten.
Wat je wél wil weten is dat ik, hoe kon het ook anders, van deze drift mijn werk heb gemaakt en inmiddels meer dan 9 jaar schrijfervaring rijker ben. Ik heb geschreven in de meest uiteenlopende rollen, waardoor ik alle hoeken van de online marketingwereld wel heb gezien. Met deze ervaring kijk ik als copywriter altijd naar het grotere plaatje. Echt sterke copy gaat namelijk verder dan alleen de letters op je beeldscherm of papier. Wat ga je uiteindelijk met je nieuwe tekst doen, waar komt het terecht en wat wil je bereiken? Ik denk met je mee. Of je daar om vraagt of niet.
Ik kan je een hele hoop over mezelf vertellen, maar als ik eenmaal begin te typen over vogelspotten of sneakers dan ben je nog tien minuten aan het scrollen. Daarom een aantal dingen die je moet weten van me:
Ik (volledige naam Renske van Opdorp – weet je dat ook weer) groeide op in Breda, maakte een uitstapje naar Nijmegen voor mijn studie Communicatiewetenschap en kwam uiteindelijk toch weer terug in het altijd gezellige Brabant.
Daar woon ik nu. In het leukste stukje van Tilburg, waar de Schotse Hooglanders door mijn wijk struinen. Samen met de love of my life, twee chonky poezen (Charlie en Lotus) en een flinke stapel schoenendozen.
Ik heb een voorliefde voor alle soorten fluff op vier poten, gadgets, actiefilms (het liefst met Jason Stathem), een waslijst aan series (te beginnen bij The Office), LEGO, mijn e-reader, Duitsland en pizza.
Hobby’s? Als je het hiken in de natoer, buitenspelen in mijn moestuin, vogelspotten, hardop grinniken om kattenfilmpjes en online shoppen tot in de late uurtjes telt als hobby, dan ja. Genoeg.
Studio Frenzy is een creatief bureau voor copywriting en concepting die haar naam te danken heeft aan twee dingen. Enerzijds is de letterlijke vertaling ongecontroleerde chaos en waanzin, anderzijds is het helemaal mij. Zoals de naam al zegt, doe ik alles vol enthousiasme (en goed, soms ook een beetje manie). Daarvoor krijg je kick-ass copy en concepten terug die perfect bij jouw merk passen én werken. Met een kleiiiine knipoog naar mijn eigen naam. Want waarom niet.
Als je tot hier hebt gelezen: applaus voor jezelf en gefeliciteerd met dit nuttige stukje nieuwe informatie. Nu ben ik natuurlijk hartstikke benieuwd naar jou, maar dat gaat lastig zo via het scherm.